چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مدیر حوزه‌های علميه كشور، آیت‌الله آدینه وند از سرآمدان علم نحو معرفی کرد و گفت: عالمان دين به عنوان مرزبانان مرزهای اعتقادی، بعد از انبیا الهی، محبوب ترین انسان ها نزد پروردگار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از لرستان، آيت‌الله سید هاشم حسينی بوشهری، پیش از ظهر امروز در کنگره  "ادیب اعظم" پاسداشت آیت الله محمد رضا آدینه وند که در کوهدشت لرستان برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر‌ اکرم(ص) مبنی بر احترام به عالمان دین و قدر دانی از آنان،  گفت: بر اساس این حدیث،  بعد از انبیا الهی، عالمان دین محبوب ترین انسان ها نزد پروردگار هستند و فردای قیامت  در زمره شفیعان قرار دارند.

عضو خبرگان رهبری، عالمان را مرزبانان مرزهای اعتقادی جامعه معرفی کرد و افزود: آنان در نقطه صفر مرزی سرزمین دین، فکرها و باورها را رصد می‌کنند تا از ورود دشمن به این سرزمین محافظت ‌کنند.

جهاد سیاسی و علمی عالمان دین

 مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که علمای دین  جهاد سياسی، تبليغی و جهاد علمی داشته اند و در همه عرصه‌ ها ورود پيدا كرده‌اند، گفت: آمار بالای شهدای روحانیت و مقابله آنان با استکبار و اسعمار از جمله انگلیسی‌ها  گواه جهاد سیاسی آنان است .

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: عالمان دين، بسيجی مجاهد تربيت میكنند تا آنها مرزبان مرزهای جغرافيايی كشور باشند، اگر علمای دين به اين رسالت  توجه نكنند، اعتقاد و باوری برای مردم باقی نمی ماند كه دفاع از مرزهای جغرافيايی را تكليف و وظيفه خود بدانند؛ بنابراین عالمان دين اعتقادات و باورهای دينی را به نسل جوان و نوجوان منتقل می‌كنند.

 آيت‌الله حسینی‌ بوشهری با اشاره به این که اگر عزت و افتخارامروز ایران اسلامی مرهون تلاش‌های علمای دين است، بیان داشت: برگزاری مراسم بزرگداشت و تكريم علمای دين باعث می‌شود تا آنان بيشتر به نسل جوان جامعه معرفی شوند.

تجلیل از آیت الله آدینه وند

مدیر حوزه های علمیه همچنین با تجلیل از مجاهدت ها و تلاش های های علمی و تبلیغی آیت الله آدینه وند، ادامه داد: ایشان از جمله عالمانی است که در عرصه های مختلف علمی وسیاسی حضوری چشمگیر داشته و منشاء خدمات ارزشمندی بوده است..

شاگردی استاد

عضو خبرگان رهبری، آیت‌الله آدینه وند را از سرآمدان علم نحو دانسته وخاطر نشان کرد : من خود در درس صرف و نحو ایشان شرکت کرده و بهره های فراوانی برده ام.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: آیت الله آدینه وند تالیفات زیادی در زمینه  تجزیه و ترکیب نوشته‌اندکه کتاب "کلمةالله العلیا" در شش جلد، اثر ماندگار ایشان  در علم نحو است  و با توجه به این که  مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت، معظم‌له دستور چاپ آن را  صادر نمودند.

ساده زیستی

 مدیر حوزه‌های علميه همچنین با اشاره به ويژگی‌های بارز شخصيتی آيت‌الله آدينه‌وند، شاگردی بزرگانی چون امام خمينی(ره)، بی‌پيرايه بودن و تعصب دينی و ساده ‌زيستی را از جمله ويژگی های شخصيتی اين عالم و مفسر قرآن‌كريم بيان كرد و يادآور شد: ایشان خدمات فرهنگی عظيمی داشته و در زمينه تأليف كتب در رابطه با تفسير و ترجمه قرآن نيز تلاش‌های خوبی داشته است.

تقدیر از دست اندرکاران کنگره "ادیب اعظم"

عضو خبرگان رهبری در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره "ادیب اعظم"، ابراز داشت: اين كنگره بزرگداشت تنها می‌تواند بخشی از شخصيت و ويژگی اين عالم جليل‌القدر را به جامعه معرفی كند؛ برای معرفی كامل چنين شخصیت فرزانه و دانشمندی نيازمند كار بيشتر هستيم.

برپایه این گزارش، در این کنگره، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، آیت الله صادقی، رئیس حوزه علمیه کمالیه و امام جمعه موقت خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده، استاندار لرستان و جمعی از شاگردان آیت‌الله آدینه‌وند و علما و روحانیون لرستان شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha